SALGSINFORMATION
Du kan betale i vores shop med Visa/Dankort eller Mobile Pay. Betalingen trækkes først, når varen er afsendt fra værkstedet. Alle dataoverførsler af betalingskortinformation sker via en SSL-krypteret forbindelse.
PRIVATLIV
Vi opbevarer ikke indgåede aftaler efter effektueringen på en sådan måde, at de er tilgængelige for dig efterfølgende. Vi opfordrer derfor til, at du gemmer den modtagne ordrebekræftelse og faktura til eventuel senere brug.
Aftalen indgås på dansk.
Videregivelse af dine personoplysninger som navn og e-mail m.v. finder ikke sted.
LEVERING
Såfremt varen er på lager afsendes ordren indenfor 1-2 hverdage fra ordremodtagelse. Hvis varen ikke er på lager, bliver du kontaktet for evt. del-levering. Vi tager forbehold for udsolgte varer og varer med længere leveringstid. Grundet moms og fragtpris kan bestillinger via webshoppen kun leveres i Danmark (ikke Grønland og Færøerne).
Din ordre leveres direkte fra vores værksted med GLS eller DAO. Såfremt der er synlige skader på pakken når du modtager den, skal du notere dette på fragtbrevet eller nægte modtagelse af forsendelsen.
Der tages forbehold for tastefejl, pris-, afgifts- og designændringer, produktionsindstilling samt udsolgte varer.
Fragtprisen udgør kr. 45,- til 450,- afhængig af det bestilte, som tillægges ordren sidst i bestillingen. Fragtpriserne gælder i hele Danmark.
AFHENTNING
Du kan vælge at bestille varerne til afhentning på værkstedet i Ndr. Skringstrup eller efter aftale. Når vi har modtaget din ordre vil den blive behandlet og du vil blive underrettet, når varerne er klar til afhentning i den pågældende butik.
FORTRYDELSESRET
Hvis du er forbruger, har du 14 dages fortrydelsesret på køb af varer i vores webshop.
Fortrydelsesretten gælder dog ikke for varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller som i øvrigt har fået et tydeligt personligt præg. For varer hvor der ikke gælder en fortrydelsesret, er dette angivet i forbindelse med varen i webshoppen.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du fysisk modtager varerne. Leveres ordren af flere omgange, regnes fortrydelsesfristen fra den dag, hvor den sidste del leveres til dig.
Hvis den sidste dag for udnyttelse af fortrydelsesretten falder på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fortrydelsesfristen den følgende hverdag.
Hvis du vil udøve din fortrydelsesret, skal standard fortrydelsesforumlaren – download her – udfyldes og indsendes til os, eller du skal på anden utvetydig måde meddele os om, at du udnytter din fortrydelsesret.
Du kan ikke udnytte fortrydelsesretten ved at afvise varen ved modtagelse, med mindre du også meddeler os på utvetydig måde, at du vil udnytte din fortrydelsesret.
Straks efter vi har modtaget din meddelelse om fortrydelsen, vil du modtage en kvittering herfor på den e-mail adresse du oplyste under bestillingsproceduren.
RETURNERING OG TILBAGEMELDING
Når du har meddelt os, at du vil benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne returneres hurtigst muligt og altid indenfor 14 dage. Varen skal returneres til:
Anton Balle A/S
Ugelrisvej 11, Ndr. Skringstrup
DK 8832 Skals
Du bærer selv risikoen og ansvaret for varerne under returneringen, indtil vi modtager dem. Vi anbefaler dig derfor, at varerne pakkes forsvarligt og sikkert inden returneringen, og at du opbevarer kvittering for afsendelsen af varerne.
Alle udgifter ved returnering af varerne skal du selv betale. Dine udgifter for returnering forventes højest at udgøre 59,00 kr. hvis returnering sker ved brug af Post Danmark. Varer der sendes underfrankeret eller på efterkrav modtages ikke.
Senest 14 dage efter vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse af købet, tilbagebetaler vi alle beløb modtaget fra dig i forbindelse med købet der fortrydes, inklusive varens fulde pris, gebyrer samt eventuelle leveringsomkostninger svarende til den billigste standard leveringsmetode vi har tilbudt, uanset hvilken leveringsform, du konkret har valgt. Fortrydes kun en del af købet, krediteres eventuelle fragtomkostninger dog ikke.
Med mindre du udtrykkeligt har anmodet om andet, sker tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved gennemførelsen af købet.
Vi kan dog uanset det ovenstående tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget enten varen, eller til vi har modtaget dokumentation for, at varen er returneret til os.
Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen, og varen skal kunne sælges videre til en anden kunde. Du hæfter dog kun for en eventuel forringelse af varen værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord må du altså prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis du tager varen i brug inden udnyttelse af fortrydelsesretten og tilbageleveringen til os, eller skades varen under returforsendelsen, hæfter du derfor for varens værdiforringelse.
REKLAMATION
For købet finder købelovens mangelsregler anvendelse.
Som forbruger har du i overensstemmelse med købelovens regler 24 måneders reklamationsret. For varer med begrænset levetid, er reklamationsretten dog begrænset til den levetidsperiode, der er sædvanlig for det pågældende produkt.
Reklamationsretten omfatter kun oprindelige mangler – dvs. mangler, som var tilstede på leveringstidspunktet, uanset om disse var synlige eller ej på dette tidspunkt. Skader på varerne som opstår efter levering samt ved almindelig slitage, ved fejlagtig brug eller ved anden skadevoldende adfærd udgør ikke en mangel som vi er ansvarlige for.
Reklamationsretten beregnes i alle tilfælde fra det tidspunkt du har modtaget varen.
Reklamation over mangler skal fremsættes overfor os inden for rimelig tid efter du har opdaget manglen.
KLAGEBEHANDLING
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til:
Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbruger-styrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse info@antonballe.dk
Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klagen indgives her – http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse info@antonballe.dk